Sunday 29 June 2014

தூரம்” (பஹிஷ்டை) பார்ப்பதை பற்றி ஒரு வார்த்தை:

தூரம்" (பஹிஷ்டை) பார்ப்பதை பற்றி ஒரு வார்த்தை:



தூரம்' பார்ப்பது முன்னெல்லாம் நம் குடும்பங்களில் சர்வ சகஜமாக இருந்தது. யாரும் இதை பெரிதுப் படுத்துவதுமில்லை; அசாதாரணமான காரியம் என்று நினைக்கவுமில்லை. வீடு சிறியதோ பெரியதோ 'தூரம்' அனுஷ்டித்தார்கள். இல்லத்தில் இருக்கும் பெண்கள் எண்ணிக்கையை பற்றியும் கவலை இல்லை அந்த காலத்தில். 'தூரம்' பார்ப்பதில் மிகவும் கவனமாக இருந்தார்கள்.
சமீபத்தில் ஒரு தம்பதியினர் அன்போடு ஒரு வாத்யாரை தங்களது காரில் ஒரு கோவிலுக்கு அழைத்து சென்றார்கள். போகும் வழியில் காரை நிறுத்தி அவர்கள் கையோடு கொண்டு வந்திருந்த அருமையான இட்லி அதனுடன் மிளகாய் பொடி, சட்னி இத்யாதிகளையும் அன்போடு அவருடன் சேர்ந்து சாப்பிட்டார்கள். அந்த வாத்யாரும் மிக டேஸ்டாக இருக்கே என்று பாராட்டி ஒரிரண்டு இட்லியை அதிகமாகவே சாப்பிட்டார். அவர்களின் அன்பையும் பாராட்டினார்.
சாப்பிட்டு முடித்த அடுத்த க்ஷணம் அந்த வாத்யாருக்கு என்னமோ தோன்றியது. உங்காத்தில் 'தூரம்' அனுஷ்டிப்பதுண்டா என்று கேட்க அதற்கு அந்த பெண்மணியோ "...அதெல்லாம் இல்லை மாமா, இப்போகூட என் பெண் தூரம்தான். நாங்கள் கலப்போம். அதையெல்லாம் எங்களால் பார்க்க இயலவில்லை, யாரும் எங்களை உங்களைமாதிரி கேட்டதுமில்லை..." என்று கூறினார்.
இதில் மற்றொரு கூத்து என்னவென்றால் வெளிநாட்டில் வசிக்கும் நம்மவர்கள் அங்கு அதை செய்கிறேன், இதை செய்கிறேன், எங்காத்தில் அந்த பூஜை இந்த பூஜை என்று பெருமையோடு சொல்லுபவர்களை பலரை கேட்டுள்ளேன் 'அங்கு தூரம் பார்ப்பீர்களா..என்று'. பதில்: மெளனம்தான். கேட்கும் என்னை வினோதமாக வேறு பார்க்க ஆரம்பித்துவிட்டனர்.
இது ஒரு பக்கம் இருக்கட்டும். சென்னையில் எனக்கு தெரிந்த ஒரு பெரிய தனி வீடு. அவர்கள் சார்ந்த மடத்திற்கும் அந்த குடும்பம் மிகவும் வேண்டப்பட்ட குடும்பம். . பல ரூம்கள் உள்ளது அவர்கள் இல்லத்தில். ஆனால் 'தூரம்' பார்ப்பதில்லை. .
வேடிக்கை என்னவென்றால் பலருக்கு இப்போது இதில் குற்ற உணர்ச்சியே இருப்பதில்லை. மேலும் 'நாங்கள் தூரமெல்லாம் அனுஷ்டிப்பதில்லை' என்று பெருமையன பேச்சு வேறே. 
நினைத்து பாருங்கள், 'தூரம் பார்க்காத' இல்லங்களில் நடக்கும் வைதிக கார்யங்களும், பரிஹார ஹோமங்களும் வேத பாராயாணங்களும் முழு பலனை தருமா என்று? 
அது மாத்திரம் அல்ல, 'தூரம்' பார்க்காமல் நாம் எவ்வளவு திரவியம் செலவழித்து எவ்வளவு பெரிய அளவில் எந்த பூஜை புனஸ்காரங்களை செய்தாலும் பலனில்லை; தோஷம்தான் வரும்.
இன்று பல க்ஷேத்ரங்களிலும், கோவில்களும் சாந்நித்யம் குறைந்து வருவதற்கும், சில வேண்டத் தகாத நிகழ்ச்சிகள் அங்கெல்லாம் நடைபெறுவதற்கும் காரணம் நாம்தாம். தூரத்தை அங்கும் நாம் கலக்குகிறோம். இதில் சந்தேகமே வேண்டாம்.
'ஆனால் ஒன்று. 'தூரம்' அனுஷ்டிப்பதில் ஒரு சில 'தளர்த்தல்கள்' ஏற்பட்டாலும் பரவலாக ஒரு 15 வர்ஷங்களுக்கு முன்பு வரையில் மாநகரங்களிலும் வசிப்பவர்கள்கூட 'தூரம்' பார்பத்தில் கண்ணும் கருத்தமாக இருந்தார்கள்.
இப்போதுதான், சுமார் கடந்த பத்து வர்ஷங்களாக, நிலமை மோசமாகயுள்ளது.
'தூரம்' அனுஷ்டிப்பதற்கு மனசும், மனோபாவம்தான் காரணம். இவை இருந்துவிட்டால் இடம் சின்னாதோ, பெரியதோ, கையில் கைக்குழந்தை இருக்கோ இல்லையோ,எப்படியாவது சுத்தமாக இருக்கலாம். ச்ரமம் இருக்கும், மறுக்கவில்லை. ஆனால் இதில் ஜாக்கிரதையாகத்தான் இருக்க வேண்டும். என்ன செய்ய நாம் அந்த மாதிரி குடும்பத்தில் அல்லவா பிறந்திருக்கோம்; நாம் அனுஷ்டித்துதான் ஆக வேண்டும்.
மகா பாரதம்:
இந்த பதிவை எழுதும்போது மகாபாரதத்தில் ஒரு சம்பவம் நினைவுக்கு வருகின்றது. துரியோதனனின் ஆக்ஞைக்கு இணங்க துச்சாதனன் த்ரெளபதியை அரண்மனை சபைக்கு அழைத்து வர அவளின் அந்தபுரத்திற்கு சென்றபோது பல காரணங்களை சொல்லி வர மறுக்கிறாள். 
மேலும் பலவந்தப்படுத்தவே "..நான் பஹிஷ்டையில் உள்ளேன். என்னால் எப்படி அரண்மனைக்கு வர முடியும்? வர மாட்டேன். வந்தால் தோஷமல்லவா? நான் எப்படி இந்த பாவத்தை செய்வேன்." என்று கெஞ்சி கதறுவதாக வியாஸ முனி இந்த இடத்தில் மிகத் தெளிவாக பாரதத்தில் விளக்குகிறார்.

1) Viswaroopa the son of Thwashta was recruited as the 'guru'(priest) fore the gods in place of Bruhaspathi, when Bruhaspathi was hidden himself because of the insult made by the Indra. Viswaroopa was killed by Indra in a cheating war, then the Indra was attacked by the Brahma-hathya Dosha'. 

So now indra was suffering from the 'brahma-hathya Dosha'. After some time he asks Bruhaspathi for solution, then Bruhaspathi said 'if there is any body to share that, then you'll be relieved and you should give some boons to the person' 

The following shared the Brahma-hathya Dosha of indra in the following manner. 
1. Earth (prithvy) 
2. Trees (vriksha) 
3. Sea (samudra) 
4. Ladies (sthree) 

Earth shared the sin and releases the sin in the form of "fuller's earth (choudu mritthika)" and got the boon that the earth will be filled or become closed even after the excavations. 

Trees shared the sin and releases the sin in the form of 'gum' and got the boon that they can grow even they cut. 

Sea shared the sin and released the sin in the form of 'foam/froth' and got the boon the at the sea cannot cross the sea shore (generally, not in some cases). 

Ladies shared the sin and releases the sin in the form of 'menstruation' every month and got the boon that they can give birth to children from menstruation. 

2) Scriptual References: 

Srimad Bhagavatam 6.9.4: 

'Once upon a time, however, the King of heaven, Indra, understood that Visvarupa was secretly cheating the demigods by offering oblations on behalf of the demons. He became extremely afraid of being defeated by the demons, and in great anger at Visvarupa he cut Visvarupa's three heads from his shoulders.' 

Srimad Bhagavatam, 6.9.6: 

"brahma-hatyam anjalina 
jagraha yad apisvarah 
samvatsarante tad agham 
bhutanam sa visuddhaye 
bhumy-ambu-druma-yoshidbhyas 
caturdha vyabhajad dharih" 

Word by word Meaning: 

brahma-hatyam -- the sinful reaction for killing a brahmana; anjalina -- with folded hands; jagraha -- assumed the responsibility for; yat api -- although; isvarah -- very powerful; samvatsara-ante -- after one year; tat agham -- that sinful reaction; bhutanam -- of the material elements; sah -- he; visuddhaye -- for purification; bhumi -- unto the earth; ambu -- water; druma -- trees; yoshidbhyah -- and unto women; caturdha -- in four divisions; vyabhajat -- divided; harih -- King Indra. 

Meaning: 

'Although Indra was so powerful that he could neutralize the sinful reactions for killing a brahmana, he repentantly accepted the burden of these reactions with folded hands. He suffered for one year, and then to purify himself he distributed the reactions for this sinful killing among the earth, water, trees and women.' 

SB 6.9.7: In return for King Indra's benediction that ditches in the earth would be filled automatically, the land accepted one fourth of the sinful reactions for killing a brahmana. Because of those sinful reactions, we find many deserts on the surface of the earth. 

SB 6.9.8: In return for Indra's benediction that their branches and twigs would grow back when trimmed, the trees accepted one fourth of the reactions for killing a brahmana. These reactions are visible in the flowing of sap from trees. [Therefore one is forbidden to drink this sap.] 

SB 6.9.9: In return for Lord Indra's benediction that they would be able to enjoy lusty desires continuously, even during pregnancy for as long as sex is not injurious to the embryo, women accepted one fourth of the sinful reactions. As a result of those reactions, women manifest the signs of menstruation every month. 

Manusmiriti, 3.45: 

….. Let (the husband) approach his wife for conjugal union (on any day) excepting the Parvans. 

Manusmiriti , Chapter 5: 

66. (A woman) is purified on a miscarriage in as many (days and) nights as months (elapsed after conception), and a menstruating female becomes pure by bathing after the menstrual secretion has ceased (to flow). 

108. By earth and water is purified what ought to be made pure, a river by its current, a woman whose thoughts have been impure by the menstrual secretion, a Brahmana by abandoning the world (samnyasa). 

3) From Book, Scientific Base of Hindu Belief, Dr. Bhojraj Dwivedi, Diamond Pocket Books, New Delhi, Pages 59-60, total Pages 182, Year of Publication 2006. 

http://books.google.co.in/books?id=v4DKw... 

Rules and Regulations for Rajaswala woman in Religious Scriptures: 

a) should practice celebacy during the period. 
b) should not sleep in day time 
c) should not pencil or apply anjana paste her eyes 
d) should not weep or cry 
e) should not bath 
f) should not take oil or sandal massage or use any scented thing 
g) should not run 
h) should not laugh or talk too much 
i) should not make or hear very loud words 
j) should not comb or dress her hair 
k) should not stand amidst fast blowing wind 
l) should not work hard 
m) should not cut her nails and so on ..... 

4) The custom and practices recommended are not followed now a days by majority. They confine to minimum moving places and avoid Pooja Room. 

The reason was due to the infection at those days and for the poor living conditions prevailed then. The average age was not like that of today. Women had less Hemoglobin content and susceptible to fatal infections during this period. Now We have better antiseptics and other hygienic envirnments and appliances. 

5) Reference, Book , Personal Collection: 

'Smiritimuktapalam', Ahnika Kanda, Vaidyanatha Dikshatar, Vaideega Varthani Press, Kumbakonam, 1951, Rajasvalasthana, Pages 321 to 337 , Total Pages 598. 

The references were taken from many Smirities for rules and regulations in connection with menstruation. These are from, 

(Smirities by the name of the author): 
Angirasa, Yagnavalkiyar, Karthyayanar, Manu, Vigjaneswarar, Athri, Prajapathi, Podayanar, Bruhaspathi, Prasarar, Bruhu and Vishnu 

(Treatises on Smirities collection): 
Chandrikai, Smiritiyarthasaram , Agandadharsam, Sankraham, Vruthavishnu,

Source:


Not only hinduism, but almost all religions treat mensurating women as impure. 

Of course in the past this was custom in most of the hindu families. But with increase in cleanliness consciousness in women, this custom is not followed. 

The first benefit to women of that era was that she was given a rest from all house hold duties in the name of periods, otherwise the women of yesteryears were always busy in household chores, without any rest. 

some other reasons may be 

1) It is not just with Hinduism. Almost all religions have some form of code of conduct during menses. 

2) It is not about being impure - Its about inconvinience. Imagine a woman being made to sit in a pooja for 1 hour during that time. How comfortable/uncomfortable will she be? It is just to give woman the much needed rest during this time (due to loss of blood) they were avoided during most of the poojas. 

3) Yoga and ayurveda , clearly indicate that the prana or the life force of a female during this time shows an abnormal variance. The vibrations are disturbed and this can be observed and confirmed by any pranic healing master or in a kirlian photograph. 

Just to ensure that these vibrations donot disturb others some of these practices are enforced. 

In fact, Prana is one of the least understood fundamental concept of Hinduism and I belive there should be more debates /awareness on it. 

Well I cant accept it is as per hinduism as Gita upanishadas and Vedas, the authentic text have no mention of it 

It is more of a cultural *** ritualistic taboo. There may be many reasons like : 

=> women were given rest for 4/5 days from the tiring home jobs...in the name of religion 

=> It may be having a negative effect on rituals, as during menses, a women may be having a low aura due to the egg being blasted and flushed 

=>keeping secluded, not allowing to touch,sending out etc etc are deformations of the actual thing... and mind it is not always practiced by all hindus. Mainly in UP and Rajasthan and some states in South may be doing it. At least in my house-hold i never saw it happening 

thanks for bringing up this important point

Source(s):






 परोपकाराय फलन्ति वृक्षा: परोपकाराय वहन्ति नद्यः।
 परोपकाराय दुहन्ति गावः परोपकाराय इदं शरीरम्।।
            
 
 
                                          ( hari krishnamurthy K. HARIHARAN)"
'' When people hurt you Over and Over
think of them as Sand paper.
They Scratch & hurt you,
but in the end you are polished and they are finished. ''
யாம் பெற்ற இன்பம் பெருக  வையகம் 
follow me @twitter lokakshema_hari

No comments:

Post a Comment

My Headlines

IF YOU FEEL IT IS NICE AND GOOD SHARE IT WITH OTHERS, IF NOT WRITE COMMENTS AND SUGGESTIONS SO THAT I CAN FULFILL YOUR EXPECTATIONS.

my recent posts

PAY COMMISSION Headline Animator